Blog- web o tom, když je o kolečko víc :o)

Sezóna 2007 (díl 1.)

8. května 2007 v 22:21 |  Závody
Na téhle stránce najdete trošku rozepsané skoro všechny závody, kterých se v tomto roce účastním. Pokuším se aktualizovat co nejrychleji. Řazeno od novějších směrem ke starším.
BANK 1 SAAR MTB MARATHON
Mistrovství Německa, Sankt Ingbert, neděle 23.9. . Protože máme ani ne týden před náročným St. Wendelem, jedeme s týmovým kolegou Petrem tentokrát kratší, 53 km dlouhou trať s 1395 m převýšení. Zase jenom sami dva.
První denní horor bylo vstávání před pátou ráno. Asi naposledy jsem nespal na místě před závodem, tohle mi vážně nesvědčí, jsem pak utahaný, aniž bych ještě podal nějaký výkon. Další hrůza byla strašná zima, ale zase přes nedávné deště v téhle oblasti docela sucho. No, později se udělalo horko :o) .
Rozjeli jsme se trošku, podívali se na start profíků a jezdců s licencí a hurá do boje. Výškový profil a zkušenosti z vyprávění těch, co to už jeli slibovaly výživná prudká stoupání, vypečené sjezdíky, docela technický závod. Což se vyplnilo beze zbytku. Když se k tomu připočte to, že jsem jel docela nadoraz (vzhledem k tomu, že jsem jel kratší trať), tak jsem byl docela rád, že nemusím absolvovat druhé kolo :o) .
Sice jsem větší formu cítil před týdnem (kdy jsem nic nejel :o)), ale 53-km vzdálenost jsem zhltl docela svižně. Strach v rozbitých sjezdech jsem nechal na divácích- ne, už nešlo brzdit, tak si někteří zařvali místo mě :o))) .
Zase se nějak ukazuje, že bych měl občas možná zkoušet kratší tratě: v mužích Hobby jsem dojel celkově 41. z 263, co projeli cílem, v kategorii jsem 15. ze 118, je to závod od závodu lepší. Peťa mi dal 7 minut, celkově 29., v kategorii 5.!
Místo medailí jsme si dali po pár pivech a menu v Burger King :o)
---------------------------------------------------------------------------------
VULKAN BIKE EIFEL MARATHON
Přesně dva týdny po naší mini- dovolené s Pavlou ve Vulkan- Eifel Parku jsem se 8.9. v městečku Daun objevil znovu, na startu VulkanBike Eifel Marathonu. Celá tahle akce byla údajně kdysi zařazena německým BIKE- Magazinem mezi Top10 evropských závodních akcí, jen letos se už nejely dvě etapy, ale vše v jednom dni- kromě předcházejícího pátečního Cross-Country nočním Daunem.
Já jsem se zúčastnil sobotního maratónu na dlouhé trati. Technicky ne moc náročná, oficiálně 85- kilometrová vzdálenost, 2000 m převýšení. Naměřil jsem zase jiný údaj- 80 km a 1800 nastoupaných metrů. Jelo se mi docela dobře, zjišťuji, že mi snad ty kratší vzdálenosti vyhovují líp :o) Až na slabší déšť v závěru bylo do té doby skoro i sucho. Celkově jsem dojel 167. z 603 jezdců, co dokončili dlouhou, v kategorii 87. místo.
Tady je portál VulkanBike Eifel, tady už přímo maratónu.
OTROKOVICKÁ PADESÁTKA
Poslední den své krátké, letos jenom týdenní dovolené v ČR jsme se 4.8. objevili ještě i s Pavlem- Hekynenem (NaKole.cz, BF) na Otrokovické Padesátce. Naměřeno 57,7 km, převýšení rovných 1000 m. Tak krátkou trať jsem už dlouho nejel, navíc pro mě a mého fullíka převaha asfaltu a polňaček (průměrka skoro 26 km/h) nějak není.
V absolutním pořadí 47., v kategorii 18.místo. Oficiální stránky závodu tady.
DOLOMITI SUPERBIKE MARATHON
Další maratón ze série Euro Bike Extremes se jel v italské vesničce Villabassa, pro představu nedaleko proslulého střediska zimních sportů Cortina d'Ampezzo. Šlo zároveň o druhý závod světového poháru, takže jsme mohli být přímými svědky i účastníky tohoto "cirkusu" :o). Počasí nám přálo možná až moc, škoda, že si nešlo vychutnat prostředí a projet si tenhle pro bike jeden z nejkrásnějších koutů Evropy hezky v klidu, s foťákem.
Pavla byla tentokrát doma, takže spolu s dalšíma dvěma kolegy z týmu jsme byli ubytovaní na náměstí přímo v prostoru startu a cíle. A také expozic s novinkami a lahůdkami více i méně známých výrobců kol a jejich komponentů. V tomhle mumraji jsme potkali překvapivě i několik krajanů, čeština byla slyšet.
Naše dlouhá trať měřila bez pár metrů 120 km, oficiálně s 3853 nastoupanými metry. Nejdřív startovaly ženy a muži ze světového poháru, potom se už dal v několika dalších startovních vlnách do pohybu i X-tisícový dav nás hobíků. O trati se dá říct něco podobného jako u Black Forest, s tím, že si všechno stačí dosadit do alpských kulis. Takže jenom asi tři stoupání :o))) , kdy se člověk téměř modlí, aby už za další zatáčkou přišel vrchol kopce a ono těch zatáček následuje ještě několik desítek.
Skoro od začátku mě pronásledovaly problémy a poprvé letos i křeče. Možná mi nesedla vyšší nadmořská výška. Zkrátka dost jsem se trápil, zůstal jsem kdesi na trati a to, co jelo dál, byla jenom hlava. Nakonec 549. celkově v mužích na dlouhé, ale 77. místo v kategorii.
Oficiální stránky; výsledky; fundovaný článek od Meeshi (BF, MTBS) a jeho fotky
BLACK FOREST ULTRA BIKE MARATHON
První závod ze série Euro Bike Extremes. Z těchhle 5 závodů vynechávame "jenom" 2 (Švýcarsko a Norsko), ale pro celkové hodnocení stačí zbylé 3, abychom věděli, jak špatně na tom jsme :o) .
Takže 17.6., německý Schwarzwald, neboli druhá strana předhůří Alp, přes Rýn přesně naproti francouzským Vosges (Vogézám). Nejvyšší vrcholky Schwarzwaldu jsou okolo 1500 m n.m., my jsme se vyšplhali nejvýše cca 1200 metrů nad úroveň moře. Nicméně už bylo poznat, že se nejedná jenom o "nějaký Černý Les", ale o pěkné hory :o) .
Trať nebyla náročná až tak moc co se techniky jízdy týkalo, vedla nejvíc po štěrkových cestách. Horší byla dlouhá a často hodně prudká stoupání, navíc v otevřené horské krajině a skoro letnímu počasí. Naštěstí nebyla vedra jako v předchozím ročníku, kdy teplota údajně celou dobu nepřetržitě přesahovala 30 stupňovou hranici.
Mně závod docela sedl, na dlouhé "Ultra", 116 km trati s 3150 m převýšení jsem dojel 150. v kategorii, 366. celkově (z 1083 účastníků, co projeli v limitu cílem).
Pavla jela "Marathon", 77 km a 2000 m převýšení. Podobnou vzdálenost, ale hlavně tolik nastoupaných metrů v ostřejším tempu si vyzkoušela vlastně poprvé. O náročnosti svědčí třeba její rozhovor s jednou její "soupeřkou" během závodu. Říkala jí, že si do tohoto dne myslela, že zatím nejnáročnějším zážitkem jejího života bylo, když rodila. A že to není pravda :o))) . Jsem na Pavlu hrdý, že zabojovala a dojela, nechala za sebou i hodně mužů a spoustu těch, co vzdali úplně. 1819. z 1908 celkově, 73. v kategorii.
Oficiální stránky závodu jsou tady, výsledková listina zase zde.
LE TROPHÉE DES CRAPAUDS
Neboli 24-hodinovka MTB u Rozérieulles v blízkosti francouzského města prokletých básníků- Metz. Odehrávala se 26.-27.5. na hoře Mont St-Quentin, která normálně slouží jako výcvikový prostor francouzské armády. Kdyby se jezdilo po těch širších cestách, tak by tomu odpovídal i terén, nicméně naprostá většina trasy vedla po klikatých singletrailech, napřed jenom kamenitých, postupem času navíc i bahnitých. Vůbec se nejen na takovýto podnik jednalo o trať technicky hodně náročnou, v noci a s bouřkami a deštěm se stala prověrkou jak pro jezdce a jejich morálku, techniku (záhul- tolik urvaných přehazovaček pohromadě jsem v životě neviděl), tak i pro ambulanci, když se bohužel stala i spousta úrazů.
Náš tým Terre-Rouge Bikers sestavil 2 družstva- jedno mužstvo (kde jsem byl já) a jedno smíšené družstvo, kde jela i Pavla.
Start byl v sobotu v 15 hod odpoledne stylem Le Mans, takže se utvořila řada lidí s biky a naproti řada jezdců. Se startovním výstřelem se rozběhli pro svá kola a v hrozném chaosu a mnohdy i jízdou doslova jeden přes druhého vyrazili do "boje". Už na začátku mého prvního kola se strhla silná bouřka, následující déšť pokračoval víceméně až do následujícího rána. Závod se stal prověrkou morálky a týmového ducha, nikdy jsme s Pavlou nic podobného ještě nezažili. Snad to nezní moc pateticky, ale zvlášť v noci, když už všichni vyčerpáním usnuli, jsem si připadal jako kdybych vyrážel na hlídku před nepřítelem, obléct se, vyrazit do tmy a deště, předat si kartu s čárkovým kódem se zničeným a zabláceným kolegou ..., jako by člověk nesl zodpovědnost za obyvatele spící vesnice- našich stanů :o) . Kdo by nevyrazil, vzdal, spadl nebo měl jakýkoli jiný důvod nedokončit kolo, všichni přijeli zbytečně.
Náš tým Terre-Rouge Bikers 1 skončil v kategorii na slušném 5. místě, celkově 13. . Smíšené družstvo Terre-Rouge Bikers 2 s Pavlou se umístilo na 12. místě ve své kategorii, v celkovém pořadí 100. místo.
Všechno se musí brát s rezervou, protože ani jinak vynikající pořadatelé nestačili být celých 24 hodin všude a my jsme byli občas svědky zkracování tratě některými ze "závodníků", překvapivě skvělými časy na kolo i u jinak ne až tak výkonných týmů a dojezdu úplně čistých jezdců na nezablácených kolech do cíle. Bohužel prokazatelně i minimálně jedno družstvo před námi se dopustilo něčeho podobného. Škoda, nebýt nesportovního chování, mohlo to být třeba i na bednu. Podobné věci jdou nějak mimo mě, všichni si stejně sáhnou na dno a ani eventuální výhrou si nikdo spokojenou budoucnost nezajistí.
Jinak celkový počet startujících naplnil limit 2000 účastníků. Na jedno kolo jsem naměřil vzdálenost 13,4 km (jak relativní :o))) s převýšením 340 metrů.
Oficiální stránky závodu zde , výsledky tady , pár fotografií zase tady :o)
SAARSCHLEIFEN BIKE MARATHON
Prvního letošního závodu jsem se zúčastnil v neděli 6.5. v německém Orscholz. Něco jsem díky vlídné zimě letos najel, takže jsem zvolil dlouhou trať- oficiálně 96 km, 2700 (!!!) metrů převýšení. (V cíli mi Polar ukázal 97,8 km a "jenom" 2380 nastoupaných metrů.) Oficiální stránky závodu tady.
Krásná trať, která vedla okolo zákrut řeky Saar, byla plná hezkých výhledů (nebyl čas), výživných stoupání a sjezdů (klesalo a stoupalo se údolím od řeky pořád nahoru a dolů) a pěkných technických úseků (v porovnání s bike-parkem za humny to pro nás z Terres-Rouges nebylo s technikou tak náročné :o) ). Dostal jsem krásné startovní číslo 2345, vyrazil tradičně mnohem rychleji, než jsem se potom dosmýkal do cíle, ale oproti loňsku cítím, že to půjde :o) . Počet účastníků byl celkově ve všech kategoriích dohromady limitován na 1000, dlouhou trať dokončilo přes 300 mužů, já jsem dojel 148. v mužích celkově, oficiální výsledky podle kategorií dnes ještě nejsou k dispozici. Vzhledem k celkově vysoké úrovni všech jezdců to na první závod nebylo tak špatné. Za cíl jsem si dal čas pod 5:30, takže mě výsledných 5:15 těší. Příště na sebe budu předem přísnější :o))) .
pozn.: takže na oficiálních stránkách už to vidím- obsadil jsem na dlouhé trati 58. místo ve své kategorii
Co je v plánu (větší akce):
  • Saarschleifen Bike Marathon (Německo, 6.5.), dlouhá trať, 96 km, 2700 m převýšení.
  • Le Trophée des Crapauds 24- hodinovka (Francie, 26.- 27.5.). Jedeme ji s týmem jako družstva. V prvním družstvu- mužstvu jedu já, v druhém- smíšeném- i Pavla.
  • Black Forest Ultra Bike Marathon (Německo, 17.6.). Já jedu dlouhou trať "Ultra" (116 km, 3150 m převýšení), Pavla jede "Marathon" (77 km, 2000 m převýšení).
  • Dolomiti Superbike Marathon (Itálie, 8.7.). Souběžně jde i o letošní druhý závod Světového poháru. Jedu zase dlouhou trať- 120 km, 3853 m převýšení, brrr...
  • St. Wendel Marathon (Německo, 29.9.). Jde souběžně i o Světovy pohár. Dlouhá, 110 km, 2500 m převýšení.
  • Roc d´Azure (Francie), maratón 12.10., 87 km, 2200 m převýšení a Cross Country- 14.10., 58 km. Jedná se nyní zároveň o největší MTB setkání na světě, soutěží současná světová špička, doprovodné programy, veletrh cyklofirem, ... . V nádherném prostředí francouzského Azurového pobřeží strávíme jako takovou další "dovolenou" celý týden.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.