Blog- web o tom, když je o kolečko víc :o)

Noční jízda

14. listopadu 2006 v 22:55 | Vašek |  Technika,komponenty
Ti z vás, co mě znají osobně, možná čekají podle názvu článek z úplně jiného soudku :o) , ale ne, řeč bude zase o kole.
Nastala bohužel opět doba, kdy do práce vyrážím za tmy a potmě se zas vracím domů, takže pokud chci ještě ujet pár kilometrů, byl jsem nucen řešit otázku osvětlení. Nebudu popisovat řešení problematiky "být viděn", ale na "vidět". Volba padla na Sigmu Mirage Evo/Evo X Pro.
Je to vlastně soustava dvou reflektorů, 5 a 10 W halogenu, jen 350 g těžkého NiPack akumulátoru, dál bylo v balení: držák světla a kabelu na helmu, nabíječka, sada káblů, nástavec pro montáž na představec (alternativa k montáži na řidítka).
Za cenu celého balíčku blížící se téměř 100 € (i když jsem jej už viděl v kamenném obchodě i za 70 €) jsem možná očekával příliš, nicméně zklamán nejsem taky. Proti "obyčejným" svítilnám je světelný výkon neporovnatelně vyšší, i v porovnání s mou 7-LED-diodovou čelovkou jde o naprosto jinou třídu. V téhle cenové kategorii je tahle Sigma asi jednou z nejlepších, výrazně lepší jsou např. HID systémy, ale to bychom se cenově pohybovali u několikanásobku pořizovací ceny. Přiložené fotografie dokazují, že s tímhle světlometem jde plnohodnotně využít kromě dne i dobu po západu slunce, což mi připadá teď snad pořád :o( .
Všechny záběry jsou foceny pochopitelně bez blesku a lehce upraveny, aby podle mého mínění a svědomí :o) co nejvěrněji odpovídaly skutečnosti.
Tohle je záběr s rosvícenou pouze 5 Wattovou žárovkou, následuje rozsvícený 10W reflektor.
Tady svítí už plných 15 Wattů, tj. oba dva světlomety zároveň.
Vyzkoušená výdrž silnějšího 10 Wattového reflektoru je cca 2 hodiny, ale většinou jezdím pouze se zapnutým 5W světlem, kdy používám silnější světlo navíc jenom v rychlých sjezdech nebo jako "světelnou houkačku".
Na pozdní vyjížky po vylidněných cyklostezkách nebo i po silnici mi výdrž dostačuje a dokážu si tak ještě i po večerech zajezdit hezké desítky kilometrů.
Jinou kapitolou je už jízda v terénu.
Na helmu jde nasadit jen jeden reflektor, takžetam putovala silnější verze. Upevnění je bez problému, jen jsem si musel trošku pohrát se sklonem světelného kuželu. Stejně při tomhle systému ale zpočátku trošku bolí za krkem, když jedete rychle, máte pocit, že světlo míří moc blízko, při technicky náročných pasážích zase naopak, a tak chvilku trvá, než člověk přestane křečovitě směrovat celou hlavu a naučí se pohybovat i očima :o) . Tenhle "hornický" způsob upevnění je nejlepší, světlo směřuje přirozeně tam, kam se díváte. To, co nevadí při jízdě po asfaltu by bylo v terénu nevýhodou, kdyby bylo světlo na řidítkách, při nájezdu do klesání by člověk chvíli padal do temné prázdnoty. Takhle dokážu jezdit s trochou opatrnosti to stejné jako ve dne. Například při přesunu k terénu po silnici je sympatická i možnost přepnutí na nižší výkon a tím i prodloužení doby svícení.
Noční ježdění má svoje specifika. Kromě úžasného klidu a ticha okolo a toho, že vám připadá, že jedete mnohem rychleji než ve skutečnosti, jsou tu i jiné věci, třeba strach :o) . Zvlášť v terénu není noční jízda nic pro kardiaky a schizofreniky. Kromě strašných leknutí, co mi způsobují třeba přes cestu natěsno přebíhající srny, jsou dalším fenoménem OČI :o))). Co člověk nevidí ve dne v okolních houštinách ho teď sleduje při každém pohybu, odevšad koukají rozsvícené různobarevné páry světýlek, ve všech velikostech a výšce nad zemí... Kdybych vytáhl fotoaparát a snažil se to zachytit, nevyšlo by to, ale vypadá to asi takhle :o)))
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Dana ( Machna) Dana ( Machna) | E-mail | 29. ledna 2007 v 13:25 | Reagovat

Vašku, děkuju za pozdrav od Radky a konečně mám příležitost ti poslat nejen pozdrav, ale i pochvalu za výběr tak výkonného svítidla. Zřejmě i vinou sporého osvětlení jsem se bez varování ocitla na tvrdém asfaltu silnice při výletu s Radkou do okolí Prahy a teď si budu rovnat páteř 6 týdnů.

Sleduju tvé vybavení a už od léta, kdy jsem viděla tvého gianta, jsem se rozhodla, že si musím pořídit stroj lehčí, dokonalejší, mé síly šetřící a proto se ptám. Je možné sehnat kolo z vyšší kategorie za nižší cenu v Luxu? Kdybys věděl o nějakém mi šitém na míru, dej vědět. Anebo mi poraď, do čeho bych měla jít.

Zdraví Dana z Hřebíku,

2 Vašek Vašek | 11. února 2007 v 22:36 | Reagovat

Máš ode mě mailika :o)

3 Pavel Pavel | E-mail | 11. září 2007 v 23:05 | Reagovat

Ahoj,

neřešil jsi již problém sehnání náhradní žárovky do 10 W světla, nemohl by jsi poradit, kde bych ho mohl sehnat?

Díky

Pavel

4 Vašek Vašek | 2. října 2007 v 23:48 | Reagovat

2Pavel: Promin, objevil jsem to tu az ted. Neresil jsem to jeste, ale predpokladam, ze by tu zarovku meli mit v kazdym cykloobchode, minimalne na objednani tam, kde sis tu svou Sigmu koupil. Sam jsem si takhle dokupoval casem k Mirage jeste jeden nahradni NiPack akumulator + kabelaz. Sigma je zavedena firma, tak neni problem s nahradnimi dily.

5 Břetis Břetis | E-mail | Web | 15. listopadu 2011 v 15:54 | Reagovat

Tady se mi líbí... ;-)

6 Kubayz Kubayz | E-mail | Web | 12. prosince 2011 v 14:54 | Reagovat

Ale jo, proč ne....:-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama